Budgetbeheer vernieuwd
Budgetbeheer vernieuwd. Je krijgt een eigen bankrekening
We informeren je hier graag over omdat het voordelen voor je heeft. Goed te weten: het budgetbeheer verandert niet, wij blijven doen wat je van ons gewend bent.
Je krijgt een eigen bankrekening
Op dit moment ontvang jij je inkomen op een rekeningnummer van de Stadsbank. Vanaf deze rekening betalen wij jouw vaste lasten. Dit rekeningnummer wordt voor alle klanten van de Stadsbank gebruikt. Dat is niet handig voor jou omdat je moeilijk overzicht hebt over je inkomsten en uitgaven. Daarom gaan we dat veranderen.
- We openen jouw eigen bankrekening. Dit doen wij in samenwerking met de Rabobank. Dit is je beheerrekening. Op de beheerrekening wordt jouw inkomen gestort en vanaf deze rekening betalen we jouw vaste lasten en je leefgeld.
- Er verandert niets aan het rekeningnummer voor je leefgeld. Daar blijf je je week/maandgeld op ontvangen.
- Is je beheerrekening bij de Stadsbank geregeld, informeren wij alle instanties over jouw nieuwe bankrekeningnummer. Daar hoef je zelf niets voor te doen.
Dit zijn de voordelen voor jou
Je inkomen staat direct op jouw beheerrekening. Je hoeft dus niet meer een dag te wachten.
Betalingen worden automatisch afgeschreven wanneer er genoeg geld op de rekening staat.
Dat maakt het makkelijker:
- je hoeft minder betalingen/wijzigingen in te voeren in Mijn Stadsbank
- je ontvangt minder post van instanties
- de kosten voor periodieke overboekingen vervallen
- overboekingen en (extra) geldopnames worden sneller verwerkt
Dit moet jij doen
Om jouw beheerrekening te openen is het volgende nodig:
- een compleet ingevuld en ondertekend aanvraagformulier
- een kopie van je geldige legitimatiebewijs
Wij maken met jou een afspraak om de beheerrekening te openen. Neem een geldig legitimatiebewijs mee naar deze afspraak.
Dit zijn de kosten voor je beheerrekening
De reguliere kosten voor budgetbeheer (de eigen bijdrage) voor de Stadsbank blijven hetzelfde. De kosten voor de beheerrekening vind je hier. Heb je al een bankrekening bij de Rabobank, betaal je niet de kosten voor papieren bankafschriften. Je kunt dan met de RABO-app je bankafschriften bekijken. Wat het precies voor jouw kost laten wij je weten wanneer je de overeenkomst tekent.
Bankrekening houden na budgetbeheer
Het is mogelijk je beheerrekening te behouden als het budgetbeheer is afgelopen. Het wordt dan een gewone bankrekening.
Veelgestelde vragen
Klopt. Als je wilt weten wat je saldo is, kun je ons bellen, stuur je een bericht via de berichtenbox of mail je om een saldo-opgave.
Door in te loggen op MijnStadsbank zie je hoeveel geld je nog hebt.
Heb je geen MijnStadsbank? Maak dan een account aan door naar deze link te gaan, om vervolgens te klikken op ‘Aanmelden’. Vul je gegevens in en verstuur. Wij nemen contact met je op.
Via MijnSmartFMS kijk je mee naar de betalingen die wij namens jou doen. En je kan hier extra opnames doen, als je genoeg geld hebt.
Instructiefilmpje: Inloggen op MijnSmartFMS – YouTube
Inlog: https://www.mijnsmartfms.nl/
Gebruikersnaam: je e-mailadres
Wachtwoord: klik de eerste keer op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt per e-mail een wachtwoord waarmee je kan inloggen. Dat wachtwoord gebruik je vanaf dat moment.
LET OP: om eenmalige betalingen in te sturen en voor de berichtenbox gebruik je MijnStadsbank. Voor alle andere zaken log je in op MijnSmartFMS.
Je blijft gewoon gebruik maken van je leefgeldrekening.
Het beschikbare saldo is het geld dat overblijft na betaling van al je vaste lasten en je leefgeld.
Heb je nog vragen, neem contact op met je budgetconsulent.